27 Tips om te herstellen bij Diabetes » Makkelijk Afvallen

Diabetes verhelpen of voorkomen is mogelijk met deze 27 tips!

By on 11 mei 2020
Leestijd: 10 minuten

Diabetes is een groot probleem in Nederland (1,2 miljoen patiënten) en daar komen elke week 1000 mensen bij. Gelukkig is het een probleem waar je zelf veel aan kunt doen, door gezonder te leven kun je namelijk diabetes voorkomen, of zelfs omdraaien!

Dus heb jij diabetes, of zit je in het voorstadium voor diabetes? Dit kun je doen om jouw gezondheid te verbeteren:

27 Tips tegen diabetes!

  1. Medicijnen werken in veel gevallen niet.
    Bij maar 7% van de mensen werken Diabetes medicijnen, deze mensen blijven dus klachten hebben, blijven kans maken op complicaties en krijgen ook nog last van de bijwerkingen van deze medicijnen. Het belangrijkste is dus zo snel mogelijk je levensstijl te veranderen, en de oorzaak aan te pakken.
  2. Neem het heft in eigen handen.
    Vertrouw er niet op dat dokters je beter gaan maken en jij niets hoeft te doen. Aan jouw gezondheid kun je veel doen, en dat begint met een gezondere levensstijl. Er zijn een aantal belangrijke levensstijl factoren waar jij gemakkelijk invloed op kunt hebben, lees snel verder.
  3. Streef naar een gezond BMI
    Overgewicht en obesitas dragen bij aan jouw kans op diabetes en complicaties bij diabetes. Er stapsgewijs naartoe werken om jouw streefgewicht te bereiken is dan ook enorm belangrijk om gezonder te worden.
  4. Gezond eten.
    Koolhydraatarm eten helpt voor heel veel mensen om hun suikerwaardes normaal te krijgen. Om minder en uiteindelijk zelfs geen medicijnen meer te hoeven gebruiken, door simpel weg gezonder te eten. Eigenlijk weet iedereen het, gezond eten is hét medicijn tegen een ongezonde levensstijl. Wat niet iedereen weet, is hoe je dat doet met het Diabetes Herstel Plan maak je dat een stuk makkelijker!
  5. Stop met roken.
    Roken vergroot de kans op diabetes, en complicaties bij diabetes, we weten het eigenlijk allang: roken maakt je er niet gezonder op. Dus kies voor een nieuwe, gezonde levensstijl, daar past roken niet langer in.
  6. Beweeg voldoende.
    Stilstand is achteruitgang, je lichaam is gemaakt om te bewegen en is dan ook het gezondst als het in beweging blijft. Dit betekent niet dat je elke dag jezelf hoeft uit te putten in een sportschool. Begin bij het begin, en zet doelen. 10.000 stappen per dag bijvoorbeeld. En vervolgens driemaal weeks 50 minuten medium intensief bewegen.
  7. Blijf actie ondernemen, maar gun jezelf de tijd.
    Het beste werkt als je vandaag nog start met actie te ondernemen, vandaag nog te zeggen: ik ga 1 ding doen om mijn levensstijl te verbeteren! En dat blijven doen. Veel mensen beginnen heel ambitieus aan een nieuwe levensstijl en stoppen na een paar weken/ maanden. Ze houden het niet vol omdat ze de lat te hoog leggen. Blijf stappen maken, maar geef jezelf de tijd om te wennen aan de volgende stap.
  8. Geef niet op als je een keer hebt gefaald.
    Soms lukt het niet om je doel te halen. Misschien heb je toch weer een sigaret gerookt. Of niet je dagelijkse stappen gemaakt. Soms falen we. Maar dat is geen reden om op te geven. Je laat karakter zien als doorzetter. Als de ene dag niet lukt, dan de volgende dag weer wel. Vooruitgang maak je door door te blijven gaan, ook als het een keer niet is gelukt.
  9. Bouw je medicijn gebruik (veilig) af.
    Diabetes medicijnen verhelpen niet de oorzaak van de ziekte, maar bestrijden de symptomen van diabetes. Het is dus belangrijk om zo snel mogelijk de oorzaak te genezen zodat je kunt stoppen met medicijn gebruik. Maar doe dit wel veilig! Stop niet van de een op de andere dag met medicijnen, houd goed je bloedwaardes bij en overleg eventueel met je arts.
  10. Volg het Diabetes Herstel Plan.
  11. Leer elke dag over gezonde voeding.
    Hoe meer je bezig bent met gezond eten, hoe makkelijker je een slanke lifestyle krijgt. Maak dagelijks kleine stapjes voorwaarts en boek vooruitgang naar jouw ideale figuur.
  12. Stop met frisdrank en andere gezoete drankjes
    De gemakkelijkste manier om aan te komen is door je calorieën te drinken. Dit zijn simpele (snelle) suikers, zonder vezels die jouw lichaam of meteen moet verbranden, of omzet in vet. Drink vaker water, thee of koffie (zonder suiker) vervang steeds vaker een consumptie met een laagcalorische drank en zo zul je snel verschil gaan merken.
  13. Eet vezels!
    Vezels zorgen ervoor dat je suikers langzamer en geleidelijk opneemt. Zo heb je niet alleen minder pieken, maar ook langer energie. Daarnaast zijn vezels goed voor je darmflora. Waar zitten deze vezels vooral in? Groente, fruit, volkoren granen en peulvruchten.
  14. Eet koolhydraatarme snacks.
    Gezond snacken is belangrijk, het zorgt er namelijk voor dat je vol blijft en je bloedsuiker oké blijft. Want als jij met honger rondloopt wordt de verleiding groter voor een stukje taart, of een blikje frisdrank, een mars uit de automaat… Dan ben je een stuk verder van huis.
  15. Eet de juiste koolhydraten.
    Houd je glucosespiegel stabiel, voorkom energie dips en daarmee ook je trek in suikers. Voorbeelden van goede koolhydraten zijn: rood fruit, havermout, quinoa en zoete aardappel. Wil jij elke dag gebalanceerd eten, zonder bij elke maaltijd na te moeten denken wat je nou eigenlijk moet klaarmaken, maak gebruik van de gemakkelijke recepten, maaltijdplannen en boodschappenlijsten uit het Diabetes Herstel plan.
  16. Eet vaker, niet meer.
    Door regelmatig over de dag kleine maaltijden te eten geef je het lichaam de tijd om de gegeten koolhydraten meteen te verbranden. Door vaker te eten verklein je de suiker pieken en dalen.
  17. Kies een koolhydraatarm dieet dat bij jou past.
    Koolhydraatarm eten kan je zeker helpen om af te vallen, maar het is belangrijk dat je er een kiest die bij jou past. Want wat bij de ene werkt, werkt bij de ander weer minder. Probeer altijd zelf te testen welke voeding voor jou goed aanvoelt. En wees niet bang om te experimenteren met je dieet. Raadpleeg je arts of diëtist als je er niet uitkomt. Of plaats een reactie hieronder.
  18. Zorg voor een gebalanceerd voedingspatroon.
    Om af te vallen is het belangrijk gebalanceerd te eten. Simpelweg minder calorieën te eten is niet gezond! Het belangrijkste is dat je lichaam kan ontgiften, de juiste verhouding macronutriënten eet, en voldoende micronutriënten.
  19. Extra portie groente mag altijd.
    Groene groentes zijn laag in calorieën, en hoog in vezels, vitamines en mineralen. Vraag in een restaurant (of de kantine op je werk) om een extra portie groente in plaats van rijst of aardappelen. Zo zit je altijd vol, en nog gezond ook!
  20. Plan je maaltijden en boodschappen.
    Met de juiste planning ben je goed voorbereid, dus plan je maaltijden en koop boodschappen ruim van tevoren. Want daar ga ik zelf meestal de fout in… Je kent het wel, het is etenstijd en ik moet nog boodschappen doen. Dan eindig ik vaak in de friettent of op thuisbezorgd.nl ? Vind je het te veel werk om alles vooruit te moeten plannen, maak gebruik van onze maaltijdplannen en boodschappenlijsten met het MA-diabetesherstelplan.
  21. Vermijd alcohol.
    MA raadt je aan om maximaal 1 glas per dag te drinken als je serieus bent om diabetes tegen te gaan. Houd je bloedsuiker ook goed in de gaten want alcohol kan je bloedsuiker na enkele uren opeens sterk doen verlagen (als je in de avond drinkt gebeurt dit dus in de nacht als je slaapt) Drink liever ook geen alcohol terwijl je eet. Als je alcohol drinkt, dan gaat je lichaam alles doen om de alcohol af te breken. Hierdoor heeft het minder energie om je eten te verteren en zal je eerder vet opslaan.
  22. Drink water met citroen- of limoensap als je wakker wordt.
  23. Neem de tijd voor je eten, kauw heel goed (er is geen brand toch?)
  24. Controleer de grootte van je porties.
    Schep (iets) minder op. Maar zorg er wel voor dat je vol zit, want anders kom je weer in de verleiding om ongezond te gaan snacken…
  25. Honger jezelf nooit uit.
    Begin jij je dag met een crackertje met magere kaas? Stop hiermee. Te snel afvallen raad ik echt af, want in de praktijk houdt bijna niemand een crash dieet vol. Bovendien is mijn ervaring dat je hierna nog zwaarder wordt dan voorheen.
  26. Kijk op etiketten.
    Kijk altijd op het etiket van het product dat je aanschaft. Vermijd producten met veel E-nummers, koolhydraten, glucose-stroop en verzadigde vetten. Hoe meer rare ingrediënten je ziet, hoe meer kans dat er rotzooi inzit. Ik snap dat het heel moeilijk is om te beoordelen of iets gezond is of niet. Om het risico te beperken kun je onze weekmenu’s aanschaffen, daar krijg je als gratis bonus boodschappenlijsten voor 7 weken meegeleverd. Dan vertel ik je precies wat je moet kopen en hoef jij je geen zorgen te maken.
  27. Creëer je eigen koolhydraat verantwoorde lifestyle.
    Het volgen van een (koolhydraatarm) dieet wordt nog veel te vaak als iets tijdelijks gezien. Dit gaat vaak een tijdje goed en je valt heerlijk af. Maar als je weer een paar kilo bent afgeslankt… dan mag dat koekje bij de koffie wel weer, toch? Of dat toetje na het eten… En voor je het weet vliegen de kilo’s er weer aan en kun je weer gaan lijnen… Nee, beter maak jij van koolhydraatarm eten je nieuwe gezonde lifestyle. En je weet, af en toe zondigen mag best hoor. Want niemand kan altijd alleen maar gezond eten 🙂

Kun je van diabetes herstellen?

Als eerst moet het je duidelijk zijn dat diabetes medicijnen er niet opgericht zijn om jou te genezen van diabetes. Het bestrijdt de symptomen (insuline resistentie) van diabetes maar het is niet een weg uit de vicieuze cirkel genaamd diabetes type-2.

Met de juiste levensstijl kun je echter niet alleen symptomen bestrijden maar ook de oorzaak. Je moet ervoor zorgen dat je zo min mogelijk toxische stoffen consumeert, de juiste verhouding macronutriënten eet, met genoeg micronutriënten. Zo creëer je voor je lichaam de beste situatie om te helen. We zien ook vaak dat mensen (al snel) minder insuline hoeven te prikken.

diabetes herstellen referentie
diabetes herstellen referentie

Dus, wil jij Gezond en lekker eten, zonder al te veel nadenken over hoe en wat je nou moet doen? Het Diabetes Herstel Plan heeft alles om jouw leven om te draaien.

Begin jouw herstel vandaag nog!

diabetes herstel plan

Ja, ik wil Diabetes omdraaien
En val je niet af, krijg je 100% je geld terug.

  • Herstellen van Diabetes type-2
  • Je blijft genieten van lekker eten terwijl je afvalt
  • Je hebt met zekerheid heb je de juiste boodschappen
  • Samen sterk met de Samen Slank Community
  • Afvallen zonder je suf te sporten
  • Garantie: niet afvallen is geld terug

Facebook Reacties

About Orly Vlot

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[gratis]
[gratis]