19 Effectieve Tips voor Buikvet Verbranden

  1. Leestijd 5 min
  2. 21 09 2020
Deel dit bericht
19 Effectieve Tips voor Buikvet Verbranden

De afgelopen maanden heb ik mezelf helemaal gestort op buikvet verbranden. Want ik zie dat veel van mijn cliënten hier last van hebben. Misschien herken je dit zelf ook wel?

In deze blog geef ik je 19 tips die je kunnen helpen om hardnekkig buikvet te verliezen. Laten we snel beginnen.

Buikvet Verbranden – Lees deze Tips

  1. Geef stress geen kans. Stress zorgt voor toename van het stresshormoon cortisol en bij chronische stress gaat je lichaam buikvet aanmaken.
  2. Neem vet verbrandende supplementen. Onze voeding heeft zware tekorten bijvoorbeeld aan de mineralen chroom en magnesium. Wij raden dan ook aan om specifieke buikvet verbrandende supplementen te nemen.
  3. Eet meer vezels. Vezels geven je een vol gevoel en zorgen voor een goed metabolisme. Eet daarom 30-40 gram vezels per dag.
  4. Eet voeding met een lage Glychemische Index (G.I.). Hierdoor voorkom je pieken in je bloedsuikerspiegel en het aanmaken van extra buikvet als mogelijk gevolg.
  5. Vervang je ongezonde tussendoortjes voor lowcarb snacks met veel vezels
  6. Ontgift van toxische stoffen. Toxische stoffen zijn zo gevaarlijk voor je gezondheid, dat ze veilig worden opgeslagen in je vetcellen (en helaas met name rond je buik, benen en billen).
  7. Slaap beter. Hierdoor kun je beter ontspannen en zullen je cortisol levels ook dalen.
  8. Neem supplementen die je helpen om spierkracht op te bouwen (zie ook tip 18).
  9. Gun jezelf de tijd om buikvet te verbranden. Als je de juiste maatregelen neemt om buikvet te verbranden, geeft je lichaam dan 90 dagen de tijd voor een goed en zichtbaar resultaat. Vaak wordt eerst het onderhuidse, viscerale vet verbrand, en pas daarna ga je het pas echt zien.
  10. Eet minder verzadigde vetten. Met name dierlijke vetten uit vlees en zuivel zijn erg slecht voor je.
  11. Laat de slechte koolhydraten achterwege. Kijk, ons lichaam heeft koolhydraten (glucose) nodig als primaire brandstof. Maar sommige snelle koolhydraten zorgen voor pieken in je bloedsuikerspiegel.
  12. Mediteer dagelijks. Om je chronische stresslevels te beperken, adviseer ik je om minimaal 15 minuten per dag te mediteren.
  13. Stop met roken. Punt!
  14. Gebruik zoveel mogelijk biologische producten (ivm de toxische stoffen)
  15. Gebruik natuurlijke producten. Dus geen pakjes, zakjes en voorverpakte maaltijden. Verse groenten en fruit, je weet toch! 💪🥦
  16. Ga GEEN streng dieet doen wat je toch niet vol kunt houden. Neem kleine stapjes, hierdoor voorkom je het jojo-effect.
  17. Beperk alcohol tot max 7 glazen per week. Alsjeblieft niet meer dan 1 glas per dag.
  18. Zorg voor de juiste training. Cardio heeft vaak geen enkele zin. Je wil je basaalmetabolisme (vet verbranding in rust toestand) verhogen en daarom moet je je spieren trainen. Je hoeft jezelf niet suf te sporten (15 min per dag is voldoende, mits je juist traint).
  19. Volg mijn 90 Dagen Buikvet Verbranden Challenge. *Nieuw van Ma* Het beste en meest effectieve programma voor buikvet verbranden.
buikvet verbranden
bron: AD Infographics

Wat zijn jouw ervaringen met buikvet verbranden? Laat je horen in de comments.

Niels Bosman

Grondlegger van de Makkelijk Afvallen methode. Mijn grootste passie is om een zo gezond en gelukkig leven te leiden en ook anderen hiertoe te inspireren. Ik ben erg trots op ons platform en hoeveel mensen we we dagelijks inspireren met onze programma's.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *