pecan bananenijs
Afdrukken

Pecan-bananenijs

Houd jij ook zo van ijs? Dit pecan-bananenijs is snel klaar, ontzettend leuk om te maken en heerlijk om van te smullen! Zeker een aanrader als toetje op zomerse dagen.
Gang Toetje, Tussendoortje
Keuken Westers
Trefwoord gezond toetje, koolhydraatarm, snelgerecht, vegetarisch, vriezer
Voorbereidingstijd 3 minuten
Bereidingstijd 2 minuten
Totale tijd 5 minuten
Porties 4 personen
calorie├źn 134kcal
Auteur Makkelijk Afvallen

Ingredi├źnten

  • 2 rijpe bananen
  • 75 gram griekse yoghurt
  • 40 gram pecannoten gehakt
  • 1 tl honing
  • 1 tl kaneel

Instructies

  • Doe de rijpe bananen 3 uur voordat je wilt beginnen in de vriezer.
  • Neem na 3 uur de bananen uit de vriezer en snijd ze in grove blokken.
  • Doe ze samen met de yoghurt, pecannoten, honing en kaneel in een goede blender en mix tot een ijsmassa.
  • Direct serveren en lekker van smullen!

Notities

[nutrition-label]

Nutrition

Calories: 134kcal | Carbohydrates: 16g | Protein: 3g | Fat: 7g | Saturated Fat: 1g | Cholesterol: 1mg | Sodium: 7mg | Potassium: 279mg | Fiber: 3g | Sugar: 8g | Vitamin A: 40IU | Vitamin C: 5.1mg | Calcium: 31mg | Iron: 0.4mg