slawraps met kip
Afdrukken

Sla-wraps met kip

Heerlijke sla-wraps met kipfilet. Voeg alle ingrediënten toe die jij lekker vindt en rol ze op!
Gang Hoofdgerecht, Lunch, Tussendoortje
Keuken Westers
Trefwoord eiwitrijk, gezonde lunch, koolhydraatarm, snelgerecht, vleesgerecht, wraps van sla
Voorbereidingstijd 10 minuten
Totale tijd 10 minuten
Porties 1 persoon
calorieën 297kcal
Auteur Makkelijk Afvallen

Ingrediënten

  • 100 gram kipfilet
  • 1 bosui
  • 1/2 avocado
  • 1/2 paprika
  • 2 grote bladeren ijsbergsla

Instructies

  • Snijd de bosui in ringetjes.
  • Snijd de kip in kleine reepjes.
  • Haal de schil van de avocado, verwijder de pit en snijd in kleine reepjes.
  • Bak de kip met een beetje olie in een koekenpan gaar.
  • Laat afkoelen en snijd ook in kleine reepjes.
  • Neem een blad ijsbergsla en beleg met de reepjes kip, avocado en paprika (allemaal in dezelfde richting). Bestrooi met de bosui en rol op.
  • Doe dit ook bij het andere blad.

Notities

[nutrition-label]

Nutrition

Calories: 297kcal | Carbohydrates: 13g | Protein: 24g | Fat: 18g | Saturated Fat: 3g | Cholesterol: 64mg | Sodium: 128mg | Potassium: 983mg | Fiber: 8g | Sugar: 3g | Vitamin A: 2130IU | Vitamin C: 89.5mg | Calcium: 12mg | Iron: 1.2mg