koolhydraatarme chocolade vla
Afdrukken

Recept om zelf chocolade vla te maken

Deze vla bevat allen maar gezonde ingrediënten. Dat maakt hem gezond en koolhydraatarm!
Gang Toetje, Tussendoortje
Keuken Westers
Trefwoord gezond toetje, glutenvrij, koolhydraatarm, lactosevrij, snelgerecht, vegetarisch
Voorbereidingstijd 15 minuten
Totale tijd 15 minuten
Porties 1 persoon
calorieën 299kcal
Auteur Makkelijk Afvallen

Ingrediënten

  • 150 ml amandelmelk
  • 0,5 avocado
  • 0,5 banaan
  • 10 gram hazelnoten
  • 1 el cacao poeder raw

Instructies

  • Pel de banaan, snijd hem doormidden en doe de helft (eventueel gebroken) in een blender.
  • Snijd de avocado doormidden en schep het vruchtvlees uit de helft zonder pit. Voeg dit toe aan de blender.
  • Giet hier de amandelmelk bij. Als je een vlaflip wilt (zoals op de foto) blend je deze ingrediënten eerst en doe je de helft van de vla vast in een schaaltje. Gebruik de helft van de hazelnoten en cacao poeder om de rest van je vla te blenden. Wil je geen vla flip? Ga dan door naar de volgende stap.
  • Voeg de hazelnoten en cacao poeder toe aan de blender en blend tot vla.

Nutrition

Calories: 299kcal | Carbohydrates: 25g | Protein: 5g | Fat: 23g | Saturated Fat: 3g | Sodium: 203mg | Potassium: 767mg | Fiber: 10g | Sugar: 8g | Vitamin A: 145IU | Vitamin C: 15.2mg | Calcium: 204mg | Iron: 1mg